0. Definice pojmů
Prodávající - je osoba, která poskytuje službu sestavení cestovního itineráře a je uvedena v těchto obchodních podmínkách, jako „poskytovatel“ služby, který uzavírá smlouvu o poskytování služeb s klientem.
Klient - je fyzická nebo právnická osoba, která si objednává službu sestavení itineráře od prodávajícího. Klient je spotřebitelem, pokud je jednáno v jeho osobní sféře (tj. pro účely, které nejsou spojené s jeho podnikatelskou činností), nebo podnikatelem, pokud objednává službu v rámci své podnikatelské činnosti. Klient se stává smluvní stranou při uzavření smlouvy s prodávajícím.
Objednávka - je projev vůle klienta, který vyjadřuje zájem o zakoupení služby sestavení itineráře. Objednávka je učiněna prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách prodávajícího, nebo jinými komunikačními kanály, jakými jsou e-mail, telefon, nebo osobní kontakt. Objednávka je návrhem na uzavření smlouvy o poskytování služeb.
Smlouva - je právní vztah mezi prodávajícím a klientem, který vzniká na základě potvrzení objednávky a jejího přijetí prodávajícím. Smlouva o poskytování služeb se považuje za uzavřenou okamžikem přijetí úhrady ceny od klienta.
Poskytování služby - se rozumí celkový proces tvorby itineráře pro klienta, který zahrnuje shromažďování a analýzu požadavků klienta, tvorbu itineráře, doporučení k destinacím a aktivitám, případně komunikaci s klientem v průběhu vytváření itineráře. Zahájením poskytování služby je okamžik, kdy klient uhradí objednávku a prodávající začne pracovat na vytvoření itineráře..
Plnění služby - se rozumí všechny činnosti spojené s tvorbou itineráře a to i před tím, než je finální itinerář klientovi doručen.
Ceník - je seznam služeb a jejich cen, které prodávající nabízí klientovi. Ceník je součástí smlouvy a je dostupný na webových stránkách prodávajícího, případně bude zaslán klientovi při potvrzení objednávky. Cena za sestavení itineráře je uvedena v ceníku a je závazná pro obě strany.
Zpracování osobních údajů - znamená jakékoliv jednání s osobními údaji klienta, jako je shromažďování, ukládání, úprava, přístup k údajům, jejich přenos nebo likvidace, které jsou prováděny prodávajícím v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů. Zpracování může probíhat pouze za účelem plnění smlouvy a pro marketingové účely, pokud k tomu klient výslovně souhlasí.
Osobní údaje - se rozumí všechny informace, které mohou být použity k identifikaci klienta, jako je jméno, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo a další údaje, které jsou shromažďovány a zpracovávány v rámci objednávky a plnění smlouvy.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) upravují právní vztah mezi poskytovatelem služby a provozovatelem webu www.travelmood.cz, podnikatelem Lukášem Šebestou, IČO: 17596521, se sídlem Zvonková 3048/2, Praha 106 00, zapsaným v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Prahy 10, (dále jen “Poskytovatel”), a klientem - uživatelem webu (dále jen “klient”), při poskytování služby ,,Sestavení cestovních itinerářů na míru“ (dále jen “služba”).
1.2. Poskytovatel poskytuje klientovi službu sestavení individuálního cestovní itineráře na základě jeho specifických požadavků a preferencí klienta. Tento itinerář zahrnuje doporučení na aktivity, dopravu, ubytování, restaurace a další zážitky v rámci klientovy cesty, viz. dále ve VOP, aniž by poskytovatel prováděl přímé rezervace nebo zajišťoval dodání těchto služeb.
1.3. Objednáním služby prostřednictvím webových stránek, e-mailu nebo jiného způsobu komunikace uzavírá klient s poskytovatelem smlouvu o poskytování služeb podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen “Smlouva”).
1.4. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé uzavřené smlouvy o poskytování služeb mezi poskytovatelem a klientem. Klient se zavazuje seznámit se s těmito podmínkami před objednáním služby. Odesláním objednávky klient potvrzuje, že se s VOP seznámil, souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.
2. Uzavření smlouvy o poskytování služeb
2.1. Klient projevuje vůli uzavřít smlouvu s poskytovatelem elektronicky prostřednictvím objednávky skrz objednávkový formulář na webových stránkách poskytovatele www.travelmood.cz/???, emailem nebo telefonicky, kdy poskytne klient poskytovateli požadované pravdivé údaje pro poskytnutí služby a zároveň vyjadřuje svůj souhlas s poskytnutím služby, zásadami ochrany osobních údajů a těmito VOP. Předmětem smlouvy je sestavení cestovního itineráře na míru.
2.2. Po obdržení objednávkového formuláře, či jiného způsobu projevu vůle uzavřít smlouvu od klienta, viz. 2. - 2.1.,zašle poskytovatel do 48 hodin na email klienta vyrozumění o potvrzení nebo zrušení objednávky
2.3. Pokud objednávka není zrušena, zašle poskytovatel klientovi bezprostředně po potvrzení objednávky email s platebními údaji pro úhradu
2.4. Klient má následně tři dny na provedení úhrady. Úhradou se myslí moment připsání platby na bankovní účet poskytovatele pod správnými identifikačními údaji platby
2.5. Pokud klient v uvedené lhůtě úhradu neprovede, smlouva se ruší v celém rozsahu bez sankcí pro klienta a poskytovatel není povinnen klientovi službu poskytnout
2.6. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy poskytovatel přijme úhradu za objednávku na účet od klienta.
2.7. Poskytovatel následně po uzavření smlouvy poskytne službu ,,,Sestavení cestovního itineráře“. Poskytnutím služby se rozumí zaslání hotového cestovního itineráře ve formě pdf. na email klienta a to ve lhůtě, kterou stanoví poskytovatel v potvrzovacím emailu objednávky viz. 2.3.
3. Rozsah poskytovaných služeb, odpovědnost a záruky
3.1. Poskytovatel se zavazuje vytvořit pro klienta cestovní itinerář na míru na základě specifikací uvedených v objednávce, který bude obsahem odpovídat inzerci dle webových stránek zde.
3.2. Poskytovatel odpovídá za to, že cestovní itinerář bude sestaven na základě informací a preferencí uvedených klientem v objednávce. Klient odpovídá za správnost, úplnost a aktuálnost poskytnutých údajů.
3.3. Poskytovatel při sestavování itineráře využívá veřejně dostupné informace, databáze a další zdroje, vč. umělé inteligence, které mohou obsahovat údaje o dopravních spojeních, turistických atrakcích, ubytování, kulturních akcích apod. Tyto zdroje mohou jsou spravovány třetími stranami a mohou se v průběhu času měnit.
3.4. Poskytovatel nenese odpovědnost za správnost, úplnost nebo aktuálnost informací získaných z těchto zdrojů, pokud jsou tyto informace spravovány třetími stranami nebo veřejnými databázemi. Klient bere na vědomí, že některé informace mohou být nepřesné nebo neaktuální v době cestování.
3.5. Klient je odpovědný za to, aby si před svou cestou ověřil aktuální stav informací poskytnutých v rámci itineráře, zejména pokud se jedná o podmínky vstupu do země, dostupnost turistických atrakcí, provoz dopravních spojení, otevírací dobu restaurací, apod. Poskytovatel neodpovídá za změny podmínek v cílových destinacích jako nepředvídatelné změny počasí, změny otevíracích dob, uzavření míst nebo událostí či dostupnost doporučených služeb třetích stran.
3.6. Poskytovatel doporučuje klientům, aby si klíčové informace ověřili přímo u poskytovatelů služeb, jako jsou letecké společnosti, hotely, poskytovatelé veřejné dopravy, nebo na oficiálních stránkách turistických destinací.
3.7. Poskytovatel neposkytuje služby spojené se samotnou rezervací letenek, ubytování, dopravy, vstupenek nebo dalších služeb souvisejících s cestováním. Itinerář, který poskytovatel vytvoří, obsahuje doporučení, návrhy a odkazy na zajištění služeb třetích stran, avšak klient si tyto služby musí rezervovat sám, přímo u příslušných poskytovatelů. Stejně tak poskytovatel nezodpovídá za dostupnost nebo kvalitu služeb třetích stran, které jsou v itineráři doporučeny
3.8. Klient vysloveně souhlasí s tím, že si rezervace na základě doporučení z itineráře provádí samostatně, dobrovolně a na vlastní odpovědnost. Poskytovatel nenese odpovědnost za nedostupnost ubytování, dopravy nebo jiných služeb, pokud si klient tyto služby včas nezajistí.
3.9. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakékoli ztráty nebo škody vzniklé v důsledku využití doporučených služeb třetích stran v itineráři (např. ubytování, doprava, aktivity).
3.10. Poskytovatel nezajišťuje žádnou přímou podporu nebo asistenci klientovi během jeho pobytu na cestách. V případě jakýchkoli komplikací nebo potřeby řešení problémů během dovolené je klient odpovědný za komunikaci s poskytovateli služeb (např. leteckými společnostmi, hotely, cestovními kancelářemi, pojišťovnami, apod.) a příslušnými orgány (ministerstvem zahraničních věcí, ambasádami, atd.)
4. Cena a platební podmínky
4.1. Cena za poskytovanou službu je stanovena na základě aktuálního ceníku zveřejněného na webových stránkách Poskytovatele.
4.2. Cena služby je splatná předem, a to bankovním převodem na účet poskytovatele. Úhrada musí být provedena do 3 dnů od potvrzení objednávky poskytovatelem, pokud se strany nedohodnou jinak.
4.3. Po přijetí platby vystaví poskytovatel klientovi daňový doklad, který zašle elektronicky na e-mail uvedený v objednávce.
5. Dodací podmínky
5.1. Dodací lhůta pro zaslaní itineráře bude klientovi oznámena v potvrzovacím emailu objednávky a liší se v závislosti na faktorech jako náročnost itineráře, jeho délka, vytíženost poskytovatele, apod. Lhůta začíná běžet od okamžiku přijetí kompletní úhrady za službu.
5.2. Dodání probíhá výhradně elektronicky, a to formou zaslání souboru ve formátu PDF na e-mailovou adresu, kterou klient uvedl při objednávce.
5.3. Poskytovatel si vyhrazuje právo na prodloužení termínu dodání v případě nutnosti získání dalších informací od klienta, nepředvídatelných okolností, změn ze strany klienta, apod.
5.4. V případě prodloužení dodací lhůty nemá klient nárok na žádnou kompenzaci, slevu nebo jiné zvýhodnění, pokud není domluveno jinak. Poskytovatel bude o případném prodloužením dodací lhůty klienta informovat bez zbytečného odkladu.
6. Reklamace
6.1. Klient má právo uplatnit reklamaci, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu s objednávkou nebo nesplňuje dohodnuté parametry.
6.2. Dle zákona je nutné reklamaci oznámit bez zbytečného odkladu, nejpozději ale do 6 měsíců od dodání cestovního itineráře a to písemně na e-mailovou adresu poskytovatele.
6.3. Poskytovatel se zavazuje posoudit reklamaci do 30 dnů od jejího přijetí a informovat klienta o způsobu jejího vyřízení.
7. Změny domluvené služby
7.1. Pokud se klient rozhodne změnit základní zadání itineráře v průběhu jeho tvorby, bere na vědomí, že peníze za již vytvořené části cestovního itineráře, které odpovídají počtu dnů itineráře, propadají a nebudou vráceny. Poskytovatel má právo účtovat nové náklady za sestavení upraveného itineráře na základě změněného zadání, dle standardních cenových podmínek, viz. 4. - 4.1.
7.2. Po dokončení a zaslání hotového itineráře má klient právo požadovat drobné úpravy bez dalších poplatků, kdy se musí jednat o změny, které nevyžadují zásadní přepracování cestovního plánu. U větších změn nebo úprav, které se dotýkají zásadních prvků itineráře (např. změna destinace, kostry programu, termínů, dopravy, apod.), je poskytovatel oprávněn účtovat částku odpovídající počtu dnů upraveného itineráře, jako by se jednalo o nový itinerář.
7.3. Všechny změny na základě žádosti klienta musí být potvrzeny oběma stranami. Poskytovatel si vyhrazuje právo stanovit novou dodací lhůtu na základě rozsahu požadovaných změn.
9. Ochrana osobních údajů
9.1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Klienta v souladu s platnými právními předpisy, zejména v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
9.2. Poskytovatel je správcem osobních údajů a zpracovává osobní údaje klienta za účelem plnění smlouvy, tj. pro přípravu a dodání itineráře, komunikaci v souvislosti s touto službou, vedení evidence zákazníků, marketingových aktivit a plnění dalších povinnosti podle platné legislativy.
9.3. Zpracování osobních údajů klienta je nezbytné pro plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b GDPR) a pro splnění právních povinností (čl. 6 dost 1 písm. C GDPR)
9.4. Osobní údaje jsou uchovávány po dobu trvání smluvního vztahu a následně po dobu nezbytnou pro splnění právních povinností, případně pro ochranu právních nároků.
9.5. Osobní údaje, které slouží k marketingovým účelům, jsou s výslovným souhlasem klienta uchovávány po dobu 3 let od poslední interakce s klientem, pokud klient neodvolá svůj souhlas dříve.
9.6. Klient má právo na přístup ke svým osobním údajům, na jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a také právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
9.7. Osobní údaje klienta budou použity pouze pro účely plnění smlouvy a nebudou poskytovány třetím stranám, pokud to nebude nezbytné za účelem plnění služby. Pokud bude nutné Vaše údaje sdílet s našimi externími partnery (např. pro nabídku služeb , zajištění rezervací, apod.), poskytovatel o tom bude klienta informovat a ke sdílení dojde pouze jen s výslovným souhlasem klienta.
9.8. Poskytnutí osobních údajů klientem je dobrovolné, avšak nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy o poskytování služeb. Bez poskytnutí těchto údajů není možné službu realizovat.
10. Práva a povinnosti stran
10.1. Poskytovatel se zavazuje poskytovat službu s odbornou péčí, na základě specifikací a požadavků Klienta.
10.2. Klient je povinen poskytnout pravdivé, úplné a aktuální informace nezbytné pro sestavení itineráře a spolupracovat s poskytovatelem při poskytování služby.
10.3. Klient se zavazuje uhradit cenu za poskytovanou službu v souladu s podmínkami stanovenými v těchto VOP.
10.4. Poskytovatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy, pokud Klient neposkytne potřebné informace nebo nesplní své povinnosti vyplývající z těchto VOP, viz. 8. - 8.7.
11. Řešení sporů
11.1. Veškeré spory, které vzniknou mezi poskytovatelem a klientem v souvislosti s plněním smlouvy, budou řešeny především vzájemnou dohodou.
11.2. Pokud nedojde k dohodě, je možné spor řešit mimosoudně prostřednictvím České obchodní inspekce, sídlem Gorazdova 1969/24 120 00 Praha 2, která vykonává dozor nad ochranou spotřebitelů, nebo jiného příslušného orgánu.
11.3. K soudnímu řešení sporů je příslušný místně a věcně příslušný soud v České republice.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Tyto VOP jsou platné a účinné od 1.1. 2025 a jsou k dispozici na webových stránkách Poskytovatele.
12.2. Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP jednostranně měnit či doplňovat. O každé změně VOP bude Klient informován předem, přičemž změna bude účinná od jejího zveřejnění na webových stránkách Poskytovatele.
12.3. Pokud by některé ustanovení těchto VOP bylo nebo se stalo neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným, zůstávají ostatní ustanovení těchto VOP v platnosti.
